Απολογισμός τετραήμερης εξόρμησης των μαθητών/τριών των ομάδων των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Αγωγής «Περπατώ εις το δάσος … ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Μονοπάτι Ε6», «Ανακαλύπτω και σέβομαι το Περιβάλλον» και του Πολιτιστικού Προγράμματος «Robo-Διαδρομές»
Σας ενημερώνουμε ότι η εκδρομή πραγματοποιήθηκε όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί και σύμφωνα με το πρόγραμμα που σας είχε αποσταλεί.
Συγκεκριμένα συμμετείχαν 57 μαθητές από την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη του σχολείου και 4 καθηγητές, η μετακίνηση έγινε με το πρακτορείο DIMOKRITIO TRAVEL, προορισμός ήταν η περιοχή της Καστοριάς. Πραγματοποιήθηκε από τις 11-4-2019 μέχρι τις 14-4-2019. Και οι τρεις διανυκτερεύσεις έγιναν στο Ξενοδοχείο «Μπατσέλας» στο Άργος Ορεστικό.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εκπαιδευτικής εκδρομής και κατά την πρώτη μέρα οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν και συμμετείχαν στο πρόγραμμα EduACT στη ΧΑΝΘ, όπου κατασκεύασαν με lego ρομποτάκια και τα ρύθμισαν να εκτελούν ορισμένες και καθορισμένες ενέργειες. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στον Λευκό Πύργο και τέλος έκαναν μικρή βόλτα στην παραλία της Θεσσαλονίκης. Μετά από πρόχειρο γεύμα έφτασαν στην περιοχή της Καστοριάς, όπου γευμάτισαν και πέρασαν το βράδυ τους. Την επόμενη μέρα συμμετείχαν, σύμφωνα με το πρόγραμμα, σε δραστηριότητες του γραφείου εναλλακτικών δραστηριοτήτων KASTORIA OUTDOORS (πεζοπορία, ποδηλασία, τοξοβολία, βελάκια στο στόχο, εναέριο πέρασμα, ομαδικά παιχνίδια, επίσκεψη στη Σπηλιά του Δράκου και την Παναγία Μαυριώτισσα). Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τον Λιμναίο Οικισμό του Δισπηλιού και ξεναγήθηκαν από την αρχαιολόγο. Μετά πήραν το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο, όπου και γευμάτισαν. Το απόγευμα οι καιρικές συνθήκες ήταν απαγορευτικές και δεν μπόρεσε το πρόγραμμα να κυλήσει έτσι όπως είχε προγραμματιστεί. Το βράδυ διασκέδασαν σε μουσική ταβέρνα της Καστοριάς. Την τρίτη μέρα οι μαθητές επισκέφθηκαν τον Φορέα Διαχείρισης Πρεσπών στον Άγιο Γερμανό, όπου και ενημερώθηκαν για τη ζωή και τις ιδιαιτερότητες της λίμνης και για τους κινδύνους που την απειλούν, προσκύνησαν τη θαυματουργή εικόνα στην εκκλησία του Αγίου Γερμανού και στη συνέχεια πήγαν στις Πρέσπες. Ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη του Φορέα για τη ζωή στις δυο λίμνες, παρατήρησαν τα πουλιά με τηλεσκόπιο, περπάτησαν στην πεζογέφυρα προς τον Άγιο Αχίλλειο, πήγαν και ξεναγήθηκαν στην εκκλησία του Αγίου Αχιλλείου. Στη συνέχεια με το λεωφορείο πήγαν στους Ψαράδες και με τις βάπκες έκαναν βόλτα στη λίμνη και παρατήρησαν τα ασκηταριά, ενώ ενημερώθηκαν για την περιοχή του τριεθνούς. Γευμάτισαν σε εστιατόριο της περιοχής και το βράδυ διασκέδασαν σε ταβέρνα της Καστοριάς. Την τελευταία μέρα, τη μέρα της επιστροφής, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ενυδρείο της Καστοριάς και οι μαθητές γνώρισαν από τις καλοστημένες και καλαίσθητες βιτρίνες τους τροφίμους του ενυδρείου (ψάρια). Στη συνέχεια και μετά από σύντομη βόλτα στην παραδοσιακή γωνιά της Καστοριάς, το Ντολτσό, πήραμε το δρόμο της επιστροφής και μέσω Θεσσαλονίκης επιστρέψαμε γύρω στις 21:45 στην Κομοτηνής. Η προγραμματισμένη επίσκεψή μας στα Ιαματικά Λουτρά Αριδαίας (Πόζαρ) δεν πραγματοποιήθηκε λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Στο σημείο αυτό θέλω να σας τονίσω ότι γενικά το πρόγραμμα αναδιαμορφώθηκε λόγω του ασταθούς καιρού.
Με όλες αυτές τις δραστηριότητες οι συμμετέχοντες στην εξόρμηση εκτονώθηκαν μακριά από την πίεση και το άγχος του σκληρά εργαζόμενου μαθητή. Γνώρισαν εναλλακτικούς τρόπους ψυχαγωγίας και ένιωσαν πολύ κοντά στο φυσικό περιβάλλον, στο σπίτι τους. Γνώρισαν επιπλέον ό, τι διέθετε κάθε περιοχή επίσκεψης και έτσι πλούτισαν τις γνώσεις τους. Διασκέδασαν και ξεκουράστηκαν ψυχικά και πνευματικά.
Αν και η ομάδα ήταν πολυπληθής, δεν προκλήθηκε απολύτως κανένα πρόβλημα. Οι μαθητές ήταν συνεπείς στα ραντεβού και στο ωράριό τους, υπάκουαν και παρακολουθούσαν τις διάφορες ενημερώσεις συμμετέχοντας σ? αυτές ενεργά διατυπώνοντας ερωτήσεις και απόψεις. Απέσπασαν συγχαρητήρια από όλους όσοι μας ενημέρωσαν ή μας δέχθηκαν στο χώρο τους. Η συνεργασία τους με τους καθηγητές ήταν άψογη και δε δημιουργήθηκε ούτε η παραμικρή ένταση.
Η υπεύθυνη της εκδρομής
Φιερούλα Παπαδάτου
Φιλόλογος, Υποδιευθύντρια